30 Ocak 2019 Çarşamba

Hangisini tercih edersin? in bizcesi




Bugün biraz alışılmışın dışında bir içerikle sizinleyiz, sevgili KDG misafirleri. Recep Hilmi Tufan nam-ı diğer ReHiTu abinin özenle seçtiği sorularla karşılaştım ve etiket listede bizim blogun da olduğunu fark edince bu farklı mimi denemek istedim. 10 soru ve 10 cevap sizlerle. (Tam 10 soru ;)
Sonrasında da ben de yine etiket liste ile 10 kişi belirleyeceğim adet üzere. Katılanlar da 10 farklı (ben aynı soruları tercih ettim) soru ile bu etkinliği devam ettirecek.

Hadi başlayalım:

  • Hangisini tercih edersin? Uçabilme yeteneğinin olmasını mı yoksa su altında da nefes alabilmeyi mi? Neden?
Sanırım uçabilmek derdim. Denizin üzerinde durmak içinde durmaktan daha güvenli gibi geliyor..
  • Hangisini tercih edersin? Sonsuza dek etrafının kitaplarla çevrili olmasını mı yoksa evcil hayvanlarla mı? Neden?
Aslında bir şeyin sonsuza dek sürmesi gibi bir istek çok uzak geliyor bana. Bal yiyen baldan usanır.. Nihayetinde, ölümlü dünya:) 
  • Hangisini tercih edersin? Büyük ellere sahip olmayı mı yoksa büyük ayaklar mı? Neden?
"Yeryüzünü sizin için yerleşim alanı yapan, göğü de (üstünüze) bina eden, size şekil veren, şeklinizi de güzel yapan ve sizi temiz nimetlerle rızıklandıran Allah’tır. İşte rabbiniz olan Allah; âlemlerin rabbi olan Allah yüceler yücesidir." (Mü'min Suresi-64.Ayet)
  • Hangisini tercih edersin? Geriye kalan hayatının tamamında çay içmeyi mi yoksa kahve içmeyi mi? Neden?
Her ne kadar çayı çok seviyor olsam da arada bir dibek olsa fena olmaz hani.. Bence bir tercih yapma konusunda uzlaşıya varamayacağız:)
  • Hangisini tercih edersin? Pilav üstü kuru mu yoksa köfte patates mi? Neden?
Pilav üstü kuru, B vitamini!
  • Hangisini tercih edersin? Sınırsız döner mi yoksa sınırsız kokoreç mi? Neden?
Bak, buna bir cevabım var. Kokoreç hiç yemedim, sınırsız döner! 
  • Hangisini tercih edersin? Ölüm saatini bilmeyi mi yoksa nasıl öleceğini bilmeyi mi? Neden?
İşte durup uzunca düşünülecek soruya geldik. Ne ölüm saatini bilmek ne de nasıl öleceğimi bilmek. Neither nor:)
Daimi çalışmak, gayret etmek. Buna sadece dua edebilirim: Allah hayırlı ölüm ve ömür versin!
  • Hangisini tercih edersin? 500 yıl gelecekte yaşamayı mı yoksa 500 yıl geçmişte yaşamayı mı? Neden?
Zaman zaman geçmişe takılıp durmuyor muyuz zaten? Tam da 1519! Adını taşımaya çalıştığım zat-ı muhterem Merhum Yavuz Sultan Selimhan dönemi, elbette yaşamak isterdim..
  • Hangisini tercih edersin? Her yıl yenilenen tek seferlik uluslararası bir uçuş bileti mi yoksa yurt içinde geçerli sınırsız uçak bileti mi? Neden?
Yurt içinde geçerli bilet bana daha cazip geliyor. Memleketi diyar diyar gezmek güzel olsa gerek..
  • Hangisini tercih edersin? daha çok dinlemeyi mi daha çok konuşmayı mı? Neden?
Öğrenmek, tanımak, bilmek, bunları düşününce iki dinlemek bir konuşmak diyeyim ve etiketlere geçeyim

Sevgili Furkan Yetek-İnsana Davet
Sevgili Konuloji
Deeptone - SadeveDerin
İstiridye Avcısı
Okumaya Gel
Hertelden Şef
Beyda'nın Kitaplığı
Sibel Özer- Tarifli Mutfak Yemekleri
Kitaplara Kaçanlar
Küçük Hanım


Evet, Allah utandırmasın diyelim. Hiçbir mecburiyet yoktur. Katılım takdiri sizindir. Bu kez katılayım istedim. Hayırlı olması dileğiyle. 

Pazar sözlerinde buluşmak üzere.. KalemDileGelince

28 yorum:

  1. Oldu mu bu şimdi? Beni mimleme demiştim. :) Bakalım belki pazar günü özel yayın yapabiliriz, seni kırmamak adına yoksa mimi sevmiyorum...Selam ve Dua ile...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim de pek sevdiğim bir içerik türü değil Mim. Ama bu hoşuma gitti ayrıca ReHiTu'nun daveti üzerine deneyeyim dedim:) Hayırlısı

      Sil
  2. Ben severim mim şeysini. Her cevap insanları biraz daha tanımak demek çünkü. Çok teşekkürler en kısa zamanda bloğumda olurum cevaplarla ;)

    YanıtlaSil
  3. Bence çok güzel, mimler burada en büyük etkileşim kaynağı. Güzel davet için çok teşekkür ediyorum ve hemen yapıyorum ben de ;)

    YanıtlaSil
  4. Mim insanın kendini tanıması adına da güzel oluyor bence. Soruların bazılarını kaçamak kaçamak cevaplamışsınız gibi geldi:)

    YanıtlaSil
  5. Davetiniz için teşekkür ederim. Mim'i yapabilirmiyim bilmiyorum ancak, bu saye de Kalem Dile Gelince'yi keşfetmiş oldum.
    Hayatımızın her aşamasında, Allah seçimlerimizden utandırmasın. Seçimlerimizin sorumluluğunu taşıyacak irade versin. Doğruyu seçebilecek irfan versin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Amin, Allah razı olsun, hoşgeldiniz

      Ben de teşekkür ederim, Kıraatane'ye de beklerim

      Sil
  6. Teşekkürlerr, bence mim olayını arada yapmak güzel oluyor :) bu mimi yapabilirim... Ama en zor kısmı soru üretmek. Zor olanları atladınız mı acabaa ? :) Davetiniz için teşekkür ederimm...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bazısını eriterek cevapladığım doğrudur:)

      Ben de teşekkür ederim

      Sil
  7. Soruları değiştirmişsin sen ama kardeşim; neyse böyle kabul edelim bari. :)

    Emeğine sağlık, teşekkürler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İlk yayınınızda siz de 10 farklı demiştiniz ya abi, ben de birkaçını değiştirip yaptım:)

      Eyvallah

      Sil
  8. ayol zor buldum. bu blogdaymış. ağır sorular, güzel cevaplar. pikuu :)

    YanıtlaSil
  9. Mim davetiniz için teşekkür ederim.
    Keyifli bir mim olmuş, emeğinize sağlık.
    Bir aksilik çıkmazsa bugün cevaplamayı planlıyorum soruları :)
    İyi akşamlar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim, Küçük Hanım :)

      İnşaallah, hayırlı günler

      Sil
  10. geçmiş cevabı çok güzeldi 😊 çok güzel keyifli bir mim daha okuduğum için mutluyum emeğinize sağlık sevgiler 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eyvallah, selamlar bizden de..

      A bu arada siz de deneyebilirsiniz mimi:)

      Sil
  11. Yanıtlar
    1. İşler güçler derken anca geldim:)

      Hemen bakıyorum

      Sil
  12. Ben blog gazemedigim icin genel olarak herkes yapmis :)) bilemedim :)
    Cevaplarinizida cok sevdim emeginize kaleminize saglik 😊

    YanıtlaSil
  13. Blog sayfanız deep sayesinde tanımış oldum :) harika bir mim olmuş eliniz sağlık :))

    YanıtlaSil
  14. “Hangisini tercih edersin?” Mim paylaşımınızı keyifle okumuştum. Bugün bende paylaşım yaptım… Siteme beklerim… Selam ve Dua ile…

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sitene yorum yaptım ama buraya yeni cevap bırakıyorum Furkan :)

      Sil

KDG İlk Blog Yazısı

Yalnızlık

Blogger'daki ilk yazımdan sadece başlıktı, geriye kalan.. yer vermek istedim.. 2011 yılında başladığım blog yazılarını  2015'...

Tüm zamanların en çok okunan 3 yazısı